PPC este o strategie bună de urmat atunci când construiești o campanie eficientă prin care poți atrage vizitatori în website-ul tău. Dacă vrei să îți îmbunătățești indicatorul ROI al campaniilor pe care le setezi, atunci îți recomand să urmezi acest ghid complet de PPC Marketing pentru afacerea ta.
Introducere în PPC Marketing
Pay-Per-Click este un model de marketing digital prin care agentiile de publicitate plasează reclamele pe diverse platforme, inclusive motoare de căutare și social media. Reclama se plătește de către agenție doar în cazul în care utilizatorul accesează acea reclama (click pe reclama).
PPC se referă în mod obișnuit la reclama plătită care este afișată în partea de top a paginilor din motoarele de căutare. Iar aceste reclame pot fi de tip imagine, text, video.
Strategiile PPC precum research-ul de cuvinte cheie, ajustarea prețurilor licitate pentru cuvinte cheie, metodele de țintire a audienței te ajută să livrezi utilizatorilor interesați reclama potrivită. Atunci când reclama este accesată, aceasta direcționează utilizatorul către o pagină dedicată (landing page): pagina principală a site-ului, pagina unui produs sau a unui serviciu sau o pagină special dedicată canalului de vânzare, menită să transforme vizita în conversie (înscrierea unui nou abonat sau vânzarea unui produs sau orice alt obiectiv îți propui prin acea campanie de marketing).
Beneficiile PPC
Reclamele PPC se referă în general la reclamele prin Google și sunt cunoscute și sub denumirea de „reclamă plătită” sau „reclame pe motoarele de căutare”.
Iată cele 7 beneficii ale reclamelor PPC:
Oamenii caută produsele și serviciile de care au nevoie în motoarele de căutare
Există peste 2 miliarde de utilizatori online – o cifră impresionantă – și mai mult de 95% din activitatea online începe în motoarele de căutare. Sunt milioane de oportunitați disponibile online pentru ca o afacere să fie găsită în google. De fapt, reclamele prin PPC reprezintă una din resursele de top privind conversiile.
Aduce rezultate imediate
Campaniile PPC aduc rezultate imediate fiindcă reclama este afișată și generează rezultate rapide. Poți afișa reclamele în canalele de social media și în motoarele de căutare, fix acolo unde majoritatea utilizatorilor caută produse și servicii pe care și tu le vinzi.
Crește traficul din website
Click-urile provenite din campaniile PPC cresc traficul din website-ul tău, generând afișări și pe alte pagini pe care nu le ai ca obiectiv în campania de promovare. Asta indică și faptul că utilizatorii apreciază website-ul tău și sunt cu adevărat interesați de produsele sau serviciile tale și sunt șanse mai mari să te viziteze ulterior, chiar dacă nu transformă imediat acea vizită într-o achiziție online.
Traficul din PPC este mai probabil să genereze achiziții
Căutările din google care generează trafic pe website-ul tău au o mai mare probabilitate de a transforma vizitatorii în clienți. De fapt, traficul din PPC aduce cea mai bună conversie, fiindcă acei clienți sunt strict interesați de produsele sau serviciile vândute.
Crești vânzările și numărul de clienți
Campaniile PPC te ajută să crești numărul de clienți și vânzările și să aduci pe site clienți noi care probabil nu ar fi ajuns la webiste-ul tău pe cale organică. Ține totuși cont de faptul că nu orice campanie PPC este profitabilă, mai ales dacă aceasta nu a fost concepută și optimizată de un specialist.
Rezultatele pot fi măsurate
Poți măsura rezultatele campaniilor PPC implementate și poți monitoriza permanent care sunt cuvintele cheie care generează conversii, poți modifica reclamele și poți să iei decizii clare, bazate pe cifre astfel încât campaniile tale să aducă cât mai mulți vizitatori.
Te ajută să construiești strategia SEO
Campaniile PPC îți pot oferi date importante care să te ajute să construiești strategia SEO pentru o mai bună creștere organică. Poți identifica astfel care sunt cele mai valoroase cuvinte cheie pentru afacerea ta. Valoarea poate să fie determinată de rata de conversie a cuvintelor cheie utilizate.
Noțiuni ajutătoare legate de campaniile PPC
SEM – Search engine marketing – se referă la marketingul digital (plătit sau nu) care are loc pe unul din motoarele de căutare. În acest concept sunt cuprinse atât reclamele plătite, cât și optimizarea website-ului pentru o creștere organică.
CPC – Cost-per-click – este suma pe care o plătești pentru fiecare click primit de la un utilizator pe reclama afișată. CPC funcționează ca un cost la o licitație de cuvinte cheie care determină unde va fi afișată reclama. De fapt, o sumă mai mare licitată poate determina o mai bună poziționare a reclamei.
Quality Score – este scorul pe care motoarele de căutare îl atribuie reclamelor tale bazat pe CTR (rata de click-uri pe acea reclamă) măsurata în funcție de media CTR pe reclamele afișate în poziția respectivă. Scorul este legat de cuvintele cheie, dar și de calitatea paginilor din website unde ajunge utilizatorul.
Maximum Bid – este costul maxim pe care accepți să îl plătești pentru cuvântul cheie ales.
Cele mai bune platforme de PPC
Sunt sute și mii de spații online unde poți alege să îți cheltuiești bugetul de publicitate. Cel mai bine este să analizezi indicatorul ROI pentru fiecare platformă.
Google Ads – Platforma cu cele mai multe căutări online – mai mult de 3.5 mld / zi – care îți asigură o posibilitate uriașă de a construi campanii de marketing.
Bing Ads – platforma ce primește peste 12 mil de căutări pe zi. Vei avea o audiență mai mică, dar costurile CPC sunt mai mici.
Facebook Ads – platforma îți asigură posibilitatea de a construi campanii in funcție de anumite criterii privind interesele utilizatorilor, vârsta, localizarea, comportamentul. Mai mult decât atât, reclamele sunt afișate în feed, printre alte noutați, fapt care ajută utilizatorul să aibă acces ușor la produsele și serviciile tale.
Cum să construiești o campanie PPC
După ce decizi care platforme sunt potrivite pentru a construi o campanie PPC, poți vedea în continuare ce înseamnă să construiești o campanie PPC de calitate.
Stabilirea parametrilor
In primul rând, o campanie trebuie să aibă ca scop îndeplinirea obiectivelor tale de business. O campanie de PPC trebuie să aibă deci un rezultat pe care să îl poți cuantifica: vizite, vânzări, cunoașterea brandului și altele. Tine cont de:
- Cine sunt utilizatorii la care vrei să ajungi?
- Care este tema campaniei?
- Cum poți măsura succesul campaniei de publicitate?
- Tipul de campanie pe care vrei să îl implementezi.
Creează obiectivele și criteriile de măsurare
Obiectivele campaniilor de publicitate trebuie să fie măsurabile, de aceea sunt necesare niște criterii care să te ajute să apreciezi dacă o campanie a avut rezultate bune sau slabe. Ce poți stabili ca fiind criterii de măsurare?
Popularitatea brandului – Dacă acesta este obiectivul principal, atunci poți să stabilești ca fiind criterii de măsurare următoarele: traficul din website venit din campania de publicitate, audiența în mediul social, sondaje de opinie etc.
Generarea de lead-uri – Dacă vrei să aduci in website clienți potențiali, trebuie să construiești pagini dedicate unde clienții ajung după ce accesează link-urile reclamelor. Poti să direcționezi utilizatorul fie către o pagină cu ofertă specială de preț al unui produs sau serviciu, fie către un formular de contact, fie către o pagină special concepută pentru campania promovată prin reclamă.
Promoție specială – Poți să construiești o campanie pe termen limitat, în care promovezi un produs sau serviciu cu un preț special.
Vânzări – Poți analiza performanța unei campanii pe baza vânzărilor pe care le-ai avut din click-urile pe reclame.
Trafic în website – Creșterea traficului în website, mai ales dacă ai conținut de calitate, poate să ducă la creșterea reputației în online și să atragă și vânzări.
Alege tipul de campanie
Există mai multe tipuri de campanii plătite pe care le poți alege pentru a ajunge la audiența potrivită.
- Search Ads
- Display Ads
- Social
- Remarketing
- Google Shopping
Google Analytics și Tracking
Google Analytics te ajută să identifici modul în care utilizatorii interacționează cu website-ul tău, care sunt paginile cele mai vizitate, care conținut este relevant și atractiv pentru utilizatori. Astfel, poți identifica potențialul pe care îl are website-ul tău și care sunt paginile valoroase.
Ce este PPC Management?
Managementul campaniilor PPC presupune un set de tehnici precum: crearea și ajustarea obiectivelor, adăugarea de cuvinte cheie, optimizarea conversiilor, atingerea obiectivelor prin ajustarea permanentă a planului.
Managementul unei campanii PPC implică o bună cunoașterea a tehnicilor și a zonei de marketing digital, de aceea este riscantă setarea unei campanii dacă nu ai cunoștințele tehnice necesare (poți pierde bani și timp, obținând zero rezultate). Alocarea resurselor pentru campania inteligent construită va maximiza ROI.
Cele mai bune instrumente pentru campaniile PPC
Iată o listă cu recomandările populare:
WordStream: automatizezi și administrezi campaniile PPC.
HubSpot: monitorizezi și faci managementul campaniilor active cu focus pe grupuri de reclame, cuvinte cheie, teste A/B.
NinjaCat: Combini într-un singur raport mai multe date din platforme diferite de analytics și urmărești campania dintr-un singur loc.
Optmyzr: Suport PPC, de la crearea unei campanii până la raportare.
SEMrush: Suport în căutarea cuvintelor cheie relevante pentru campania PPC.
Date PPC ce trebuie monitorizate
- Click-uri
- Cost /click
- CTR (click-through rate)
- Afișări
- Buget cheltuit / reclamă
- ROI / reclamă
- Rata de conversie
- Cost / conversie
Concluzie
Acest ghid de PPC Marketing te ajută să identifici principalele obiective legate de campaniile PPC și să te familiarizezi cu noțiunile generale de marketing digital. Sperăm că îti este de ajutor ca prim pas pentru a întelege mai ușor ce presupun construirea și administrarea campaniilor PPC.