In ultima perioadă se vorbește des despre AMP. Google îl promovează de câteva luni. AMP înseamnă Pagini Mobile Accelerate. Ce înseamnă asta? Ar trebui să faceți site-ul dvs. compatibil?
Producem tot mai multe date. În același timp, odată cu boom-ul smartphone-urilor, traficul pe internet de pe telefoane mobile a depășit traficul de telefonie fixă din 2013.
AMP este un proiect inițiat de Google pentru a specifica un nou format web mai simplu, care ar fi mai potrivit pentru dispozitivele cu ecrane mai mici. Astfel, promite o accelerare a internetului.
Cum funcționează AMP?
Practic, noul format AMP rămâne compatibil cu formatul HTML așa cum îl știm astăzi. Este, însă, dezbrăcat de etichete inutile pentru a-i conferi această viteză de încărcare sau execuție. De când Google a propus-o, aceasta metodă a fost adoptată pe scară largă în industria media.
Caracteristici principale AMP:
- Utilizează coduri CSS și HTML minime
- Nu foloșeste deloc cod JavaScript
- Videoclipurile pot fi inserate în paginile AMP
- Formularele nu sunt permise
Din motivele menționate mai sus, se pare că formatul este în general utilizat de editorii de conținut precum reviste online și mult apreciate de cititori. Se spune că site-urile AMP au o vizibilitate mai bună în paginile de rezultate pe dispozitivele mobile.
Ar trebui să înlocuim un site mobil tradițional cu un site AMP?
Aceasta este o întrebare interesantă care va apărea din ce în ce mai mult. Într-adevăr, trebuie să știți că în paginile de rezultate ale căutării (SERP), Google favorizează paginile AMP în detrimentul paginilor mobile. Caz unic, site-ul proiectului AMP Plus oferă doar formularul AMP, nu și versiunea mobilă. Până în prezent, nu ar trebui să ne grăbim. Celelalte motoare de căutare nu sunt aliniate la Google pentru acest proiect, chiar dacă sunt în minoritate. Google o face singur în acest moment. Decizia devine crucială pentru site-urile care mențin o versiune m.siteulmeu.ro, o versiune standard și acum o versiune AMP.
Cât de popular este proiectul AMP?
Așa cum am menționat mai sus, rata de adopție este mare, deoarece AMP va face posibilă ușurarea paginilor web și, prin urmare, va accelera viteza de încărcare a acestora. Google spune că a indexat peste 150 de milioane de pagini în format AMP. În mod similar, Ebay adoptă acest principiu și studiază serios dezvoltarea unei specificații AMP pentru comerțul electronic. Site-urile de vânzări online ar trebui să se pregătească pentru a trece la acest format promițător. Există multe module AMP pentru WordPress, deci prin extensie si pentru Woocommerce.
Instrumente AMP
Ca de obicei, Google oferă multe instrumente în jurul specificației AMP, cum ar fi instrumente de validare, statistici, demo-uri, tutoriale etc. Aceste resurse sunt toate în engleză, dar sunt adesea disponibile si în alte limbi.