SEO on-site si SEO off-site. Care sunt diferentele?

seo on-site

SEO on-site si off-site sunt doua tipuri diferite de optimizare pentru motoarele de cautare (Search Engine Optimization). Sunt doua procese SEO foarte importante. SEO on-site se ocupa cu optimizarea site-ului web, in timp ce SEO off-site se bazeaza pe elementele externe ale site-ului tau web.

Pentru motoarele de cautare, diferenta principala intre SEO on-site si off-site consta in scopul ales. Scopul procesului de SEO on-site este sa construiasca incredere, facand continutul usor de citit si inteles de robotii motoarelor de cautare. De cealalta parte, scopul procesului de SEO off-site este sa dea semnale, in principal prin link-uri indreptate inspre site-ul tau web, ca paginile cu continut merita sa apara in rezultatele motoarelor de cautare.

seo on-site

Factorii SEO on-site

SEO on-site include toate actiunile realizate pe site-ul tau pentru a-l face prietenos cu motoarele de cautare. De cele mai multe ori, poti controla toti factorii SEO on-site si sunt usor de implementat.

Fundatia acestui proces este in activitatile tehnice. Cheia procesului de SEO on-site consta in crearea de continut, in baza unei cercetari detaliate ale cuvintelor cheie. Este esential sa alegi cuvinte cheie targetate care iti vor aduce audienta corecta si sa le implementezi in continutul site-ului tau web. Procesul de cercetare a cuvintelor cheie si distributia lor este numit de obiceo SEO on-page deoarece este realizat pe paginile individuale si la nivelul postarilor.

Ce mai importanti factori SEO on-site

Sunt peste 200 de factori care contribuie la SEO on-site si off-site. Acestia au o greutate si o importanta diferita, deci iti recomandam sa iti concentrezi eforturile pe factorii care conteaza cel mai mult.

Cel mai importanti factori SEO on-site sunt:

  • numele de domeniu
  • cercetarea cuvintelor cheie si distributia lor; tag-urile title, meta description, URL, subheading-uri, continut
  • LSI keywords
  • structura link-ului
  • optimizarea imaginilor
  • textele ancora si construirea de link-uri interne
  • performanta site-ului web si viteza de incarcare
  • versiunea de mobil a site-ului tau
  • construirea increderii; encriptarea SSL, Politica de Confidentialitate si pagina de Termeni si Conditii
  • managementul erorilor; link-urile 404, tag-urile title duplicate, etc.
  • managementul bounce rate-ului; crearea de continut de calitate, imbunatatirea structurii pentru a fi citit cat mai usor, pagini de eroare 404 prietenoase

Tehnici SEO off-site

SEO off-site include toate actiunile realizate de tine si alti oameni, in afara site-ului tau web, pentru promovarea brandului tau si a continutului site-ului web. Scopul principal al procesului de SEO off-site este crearea de continut de calitate si backlink-uri unice.

SEO off-site este partial sub control dar se bazeaza de cele mai multe ori pe opiniile altora. Link-urile catre site-ul tau sunt de o importanta majora, dar motoarele de cautare monitorizeaza mentinunile brandului, discutiile si recomandarile care nu includ un link in mod specific.

Iata cele mai bune tehnici pentru a creste vizibilitatea brandului si numarul de link-uri care recomanda site-ul tau web:

  • construirea de link-uri (link building)
  • promovarea continutului prin social media
  • video marketing
  • comunicate de presa
  • adaugarea de link-uri in site-uri SEO friendly
  • recenzii online
  • partajarea de documente; Slide Share, Google Docs, DocFoc
  • promovarea brandului
  • guest blogging
  • reclame platite
  • managementul link-urilor daunatoare/negative

Este posibil sa te pozitionezi pe primele pozitii in SERP cu numai un aspect al optimizarii SEO?

Da! Este posibil sa te pozitionezi pe primele pozitii in SERP daca decizi sa faci numai SEO on-site sau numai SEO off-site.

Orice ai face, pozitionarea ta depinde de cea a competitorilor si de cat de bine si-au optimizat continutul pentru aceleasi cuvinte cheie ca si tine. Daca ai de-a face cu competitori care si-au optimizat continutul mai bine, paginile lor se vor afisa deasupra paginilor site-ului tau web. Daca ai multi competitori, nu te astepta sa apari bine pozitionat, decat daca lucrezi atat la optimizarea SEO on-site cat si la cea off-site.

Nu ezita sa ne contactezi daca ai un site web care a pierdut pozitii in motoarele de cautare si traficul acestuia a scazut in timp.

Share:
Need a successful project? Let's start working together!