Actualizare site web. Cum stii ca a sosit timpul pentru un update?

actualizare site web

Cand este timpul pentru o actualizare site web?

Promovarea afacerii tale nu inseamna doar impartirea cartilor de vizita, a brosurilor si prezenta la expozitii. Site-ul tau web este primul loc unde potentialii tai clienti vor merge pentru a afla mai multe despre afacerea ta. Este important ca prima impresie pe care o faci sa fie pozitiva si durabila.

Industria web se misca foarte rapid. Este usor sa ramai in urma cu o prezenta pe internet “de moda veche”. Clientii au nevoie de un acces usor la informatie relevanta si sa te contacteze cu un efort minim. Nu inseamna ca nu e nicio problema daca nu ai nicio plangere. Daca un vizitator nu este impresionat de site-ul tau web, nu isi vor pierde timpul spunand tuturor despre asta. Cel mai probabil se vor duce la competitie.

Cum iti poti da seama ca site-ul tau are nevoie de un refresh, de un aspect nou? Iata cele mai des intalnite motive care iti vor arata ca este timpul pentru o actualizare a site-ului web:

Varsta este un semnal ca site-ul web are nevoie de actualizare

Un site web are nevoie de web design improspatit cam o data la 3 ani. Dar in tot acest timp mai este nevoie si de imbunatatiri si actualizari minore regulate. Chiar daca trendurile in web design se schimba, framework-urile pe care site-urile web sunt construite sunt dezvoltate constant. Imbunatatirile permit o experienta mai curata, eficienta si mai prietenoasa a vizitatorilor site-ului web.

O buna analogie o putem face cu telefoanele mobile: daca Apple, Samsung sau Sony nu ar scoate pe piata modele noi de telefoane mobile in mod regulat, crezi ca telefonul tau va mai fi la fel de rapid si actual si peste trei ani, sau crezi ca avansurile tehnologice si noile versiuni de software va incetini telefonul tau si il va face incompatibil?

Dispozitivele mobile

Cand iei in considerare o actualizare site web, probabil ca asociezi si fraza “web design responsive“. Un site web responsive este flexibil, permitand vizitatorilor sa aiba o experienta placuta pe orice dispozitiv folosit pentru a-l accesa. Astazi, internetul este accesat de pe telefoane mobile, tablete, ceasuri, monitoare si chiar televizoare. Site-ul tau web trebuie sa tina cont de cat mai multe dintre acestea. Potentialii clienti trebuie sa aiba parte de cea mai buna experienta, indiferent cum il acceseaza.

Marimea fixa a site-ului web

In urma cu 10 ani, era un standard dezvoltarea site-urilor web cu o latime de 800 de pixeli. Marimea obisnuita a fontului era de 12 pixeli. Un site web cu aceste dimensiuni s-ar potrivi foarte bine intr-un browser standard de desktop, fiind perfect lizibil. Standardele s-au schimbat odata imbunatatirea tehnologiei monitoarelor si introducerea de elemente noi precum ecranele de tip retina display. Un site web cu dimensiunile fixe, astazi, ar arata ca o insula intr-un ocean pe un ecran modern. Acesta este un alt argument pentru trecerea la un site web responsive. Este, insa, o oportunitate de a lucra cu un spatiu mai mare, permitand continutului sa nu mai fie inghesuit.

Viteza site-ului web

Odata cu cresterea alarmanta a vitezei internetului, site-ul tau trebuie tina pasul. Nu are sens ca posibilii tai clienti cu conexiune prin fibra optica sa incarce site-ul tau de parca suntem in 1996. Un site web care se incarca in mai mult de 4 (da, PATRU!) secunde va pierde o treime din vizitatori. De asemenea, de tinut minte este si faptul ca algoritmii lui Google iau in considerare timpii de incarcare. Daca timpul de incarcare este mare, este un semnal ca trebuie sa iti actualizezi site-ul web. Un site incarcat rapid este un site care se afla pe primele pozitii in Google.

Optimizare SEO

Viteza este doar un singur factor folosit pentru rezultatele in cautare. Este important sa fii gasit rapid si usor de catre clientii tai. Nu toata lumea va afla despre tine cand vor deschide Google si vor face o cautare. Optimizarea SEO a paginilor cu cuvinte cheie si informatie relevanta va ajuta site-ul tau web sa ajunga pe primele pozitii SERP. Cu cat vizitatorii te gasesc mai usor, cu atat cresc sansele sa iti viziteze site-ul web. Acest lucru va ajuta la cresterea lead-urilor de vanzare si a oportunitatilor de afacere.

Web design-ul neactualizat al site-ului web

Este uimitor cum inca multe site-uri web folosesc imagini in materie de design web. In ziua de azi, textul si CSS-ul modern pot obtine acelasi rezultat (si de cele mai multe ori mai bun!). Butoanele, bannerele, notificarile, etc. pot fi realizate folosind doar text, recomandat pentru optimizarea in motoarele de cautare. Acelasi lucru putem spune si despre utilizarea creativa a marginilor, culorilor de background, a umbrelor si a modelelor. Aceasta metoda este preferata atunci cand vine vorba de redimensionarea dinamica pe ecranele dispozitivelor mai mici. Textul stilizat are o dimensiune mai mica (se incarca mai rapid)  decat imaginile.

Tehnologia flash nu mai este folosita

Daca site-ul tau web are elemente de tip Flash, sau un  intro animat, atunci deja este prea vechi. Flash a fost popular, si utilizat enorm de mult acum 10-15 ani. Cele mai populare site-uri web din ziua de azi nu mai folosesc nicio forma de Flash in codul lor. Site-urile moderne utilizeaza o forma flexibila si intuitiva de HTML5. Orice tip de animatie sau redarea fisierelor video se face cu HTML5 sau CSS. Este inca un semnal ca afacerea ta are nevoie de serviciul de actualizare site web.

Administrarea continutului site-ului web

Este continutul tau, deci trebuie sa ai posibilitatea sa adaugi, sa modifici si sa stergi continutul oricand doresti. Nu trebuie sa platesti un expert web sa faca asta pentru tine. Noi, la indev, preferam un CMS (Content Management System) precum WordPress, care permite administrarea simpla a continutului. Mai administram si alte elemente de notificare, meniuri si bloguri, fara sa apelam la o sursa externa. Mentinand continutul separat de cod permite ca orice proces viitor de modificare web design sa fie mai simplu. In WordPress, continutul este redat cu ajutorul template-urilor. Daca vom crea un design nou, vom construi un alt template si tot continutul va fi redat prin aceasta perspectiva.

Prezenta in social media

Brandul tau online nu este limitat la site-ul web. Probabil ca ai deja un cont de Twitter, o pagina de Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram. Poate ao o prezenta pe oricare alta platforma populara de social media. Afisand informatiile conturilor tale de social media pe site-ul tau web, oferi posibilitatea utilizatorilor sa ia contactul cu tine. Clientii vor fi la curent cu noutatile despre tine, pe platforma pe care ei sunt prezenti. Fiecare postare in blog, tweet sau imagine partajata este un pas inainte in promovarea brandului tau. Acest lucru intareste unicitatea mesajului tau.

Este timpul sa iei o decizie si sa actionezi. Evident ca ai nevoie de buget pentru refacerea proiectului, din cauza ca un site web neactualizat, incet si cu multe erori nu reprezinta numai o oportunitate pierduta, dar afecteaza si bunul mers al afacerii tale. Va trebui sa aloci acum parte mare din bugetul tau de marketing pentru a readuce site-ul la asteptarile actuale, dar, odata ce ai facut asta, va fi mai usor sa ramai in cometitie, fara sa mai scoti bani din buzunar pentru ceva similar in viitorul apropiat.

Share:
Need a successful project? Let's start working together!