Una din necesitatile de baza atunci cand pornesti o afacere este un site Web. Conform statisticilor globale, 63,2% din populatia globului utilizeaza internetul in 2020. In Romania, in anul 2018 existau 14.387.477 de utilizatori de internet, adica 73,8% din populatie. Aceste cifre cresc de la an la an! Un site web nu mai este optional, pe motiv ca oameni se asteapta ca orice afacere serioasa sa aiba unul.
Pentru marea majoritate a oamenilor, primul pas in strangerea informatiilor este cu ajutorul lui Google sau a unui motor de cautare similar. 88% din consumatori incep o decizie de cumparare printr-o cautare online. Cand vine vorba de B2B, 94% din oameni vor face un research online inainte de orice alta actiune.
If your business is not on the Internet, then your business will be out of business. – Bill Gates
Daca inca te intrebi “De ce trebuie sa investesc intr-un site web?” iata 9 motive pentru care prezenta online este vitala pentru afacerea ta.
Vizibilitate
Un site web creste vizibilitatea.
Potentialii tai clienti vor sa afle mai multe detalii despre firma ta inainte sa ia o decizie de afaceri. Ei vor sa gaseasca adresa biroului sau magazinului tau inainte sa iti faca o vizita si o vor face cautand site-ul companiei tale.
Daca iti optimizezi siteul web pentru cuvinte cheie relevante pentru audienta targetata, poti creste vizibilitatea brandului si castiga noi clienti doar prin simpla prezenta online.
Accesibilitate
Site-ul web este accesibil tot timpul, din orice colt al lumii
Site-ul tau web va munci pentru tine 24/7, in timpul noptii, in weekend-uri si sarbatori, atunci cand biroul tau este inchis. Mai important, va fi primul rezultat pentru toate cautarile despre compania ta, ceea ce inseamna ca raspunzi direct de experienta vizitatorilor tai! Poti decide ce informatii vrei sa gaseasca despre compania ta si ce prima impresie iti doresti sa lasi.
Daca nu ai un site web, potentialii tai clienti vor cauta informatii despre afacerea ta, dar poate ca nu iti va placea ce ar putea afla din alte surse.
Eficienta si cost scazut
Un site web este un mod eficient si cu cost redus pentru a te promova.
Pretul pentru dezvoltarea si web design-ul unui website poate sa difere. Odata ce este acesta a fost lansat, mentenanta unui site web are nevoie de o suma modica lunara pentru ca totul sa mearga ca pe roate.
In comparatie cu costurile de publicitate din ziare, radio sau televiziune, un site web este cea mai ieftina unealta de promovare. Internetul ofera un spectru larg al publicului care poate fi targetat.
Credibilitate
Un site web cu un aspect profesional ajuta o afacere sa castige credibilitate.
Cu peste 4 miliarde de utilizatori globali de internet, putem spune ca majoritatea potentialilor clienti vor cauta online informatii despre compania sau afacerea ta. Fara un site web, poti pierde potentialii clienti care se vor indrepta catre concurenta.
Un site web bine optimizat si usor de navigat, cu informatii clare, va oferii afacerii tale o imagine profesionala si va inspira incredere vizitatorilor.
Marketing
Odata ce afacerea ta are un site web, o noua lume a perspectivelor de marketing se deschide.
Cea mai buna parte este ca strategiile de marketing online sunt masurabile si dovedite a fi eficiente. Alege sa investesti in SEO, email marketing, social media, Ads si alte canale multiple. Poti sa urmaresti toate activitatile si sa masori ROI.
Vanzari
Un site web poate deveni foarte usor o piata de desfacere.
Poti sa vinzi oricand produse si servicii online clientilor, fara restrictia orelor de program sau a locatiei. Poti construi impreuna cu clientii tai o relatie reciproca si sa folosesti aceasta relatie nu numai pentru imbunatatirea produselor si serviciilor, ci si in conversia prospectilor in clienti si clientilor fideli in avocati ai brandului tau.
Valoare durabila
Investitia in realizarea unui site web de calitate va aduce mai multa valoare in timp.
Un site web aduce oportunitati noi si interesante si o dezvoltare durabila in timp. Nu exista o alta metoda de promovare, nici macar similara. Cand investesti in orice metoda de publicitate, beneficiile scad in timp si daca vrei sa ti le pastrezi, trebuie sa platesti din ce in ce mai mult.
Relatiile cu clientii
Site-ul web poate imbunatati relatiile cu clientii.
Din ce in ce mai multi clienti prefera ajutorul de tip self-service, asistenta telefonica sau prin email. Un site web iti permite sa oferi un serviciu complet de relatii cu clientii pentru majoritatea clientilor tai.
Poti avea o pagina simpla cu raspunsuri la intrebari frecvente (FAQ), sa creezi o baza de cunostinte, sa pui bazele unui forum cu probleme des intalnite sau chiar sa extinzi serviciul de relatii cu clientii online cu o aplicatie specializata de helpdesk precum Jira sau Freshdesk.
Statistici
Adauga doar cateva linii de cod si spui la revedere ghicitului.
Poti strange date valoroase de la vizitatorii site-ului tau web si le poti folosi pentru imbunatatirea afacerii tale. Instaland un simplu cod de urmarire, poti afla cu exactitate cati utilizatori au vizitat site-ul, ce termeni de cautare au folosit, de unde au venit, ve pagini au vizitat si multe alte informatii.
Poti folosi chiar si un tool de tip heatmap precum CrazyEgg pentru a vizualiza unde dau click vizitatorii tai sau un tool avansat de inregistrari precum cel de la LuckyOrange pentru a studia comportamentul lor in detaliu.
Pana acum 10 ani si chiar mai bine de atat, sa ai un site web era o enigma si avantajele unei afaceri online erau greu de inteles. Astazi, gasesti florarii cu site-uri incredibile, formulare de comanda si orare de livrare online. Un site web este o unealta esentiala in practica de business pe care nu o mai poti ignora daca vrei sa ramai pe primele pozitii!