Pentru a sti cum performeaza site-ul nostru web intr-un motor de cautare, avem nevoie sa facem o analiza audit SEO. Fie ca suntem la inceput de proiect si planificam o experienta web de succes sau lucram la o actualizare site web gata lansat, o parte din succesul acestuia depinde si de modul in care se claseaza in SERP.
Ce luam in considerare atunci cand efectuam o analiza audit SEO?
Analiza tehnica SEO – On-site
- Fisierul robots.txt este in folderul radacina al site-ului
- Fisierul robots.txt nu blocheaza resurse importante
- Sitemap-ul XML se gaseste in folderul radacina
- Este implementata criptarea SSL
- URL-urile sunt SEO-friendly; cuvintele sunt despartite prin liniute, URL-urile sunt mai mici de 115 caractere
- Nu sunt URL-uri duplicate
- Redirectarile 301 sunt utilizate corect
- Numarul de erori 404 nu sunt in exces
- Paginile de erori redau cod-uri corecte de eroare
- Nu exista erori pe server de tip 5xx
- Titlurile au H1
- Nu exista titluri lipsa sau duplicate
- Titlurile au intre 30 si 65 de caractere
- Nu exista meta description lipsa sau duplicate
- Meta description sunt intre 70 si 155 de caractere
- Nu exista canibalizarea cuvintelor cheie
- Imaginile au o marime sub 100kb
- Imaginile au tag-uri alt
- URL-urile canonicale sunt folosite corect
- Link-urile Nofollow nu sunt folosite in exces
- Footerul este utilizat navigare corecta si informatie utila
- Nu este un block imens de link-uri in footer
Comanda acum un audit SEO!
Prima pagina
- Contine cel putin un paragraf de text
- Continutul este unic si mai mare de 200 de caractere
- Toate elementele sunt functionale
SEO On-page – pagini importante
- Tag-urile title sunt optimizate: contin cuvinte cheie si sunt unice
- Meta description personalizate si optimizate pentru click-uri
- Cuvantul cheie targetat este utilizat in titlu, URL, meta description, numele fisierelor imagine, taguri alt
- Cuvantul cheie targetat se afla de mai multe ori in continut
- Continutul este unic
- URL-urile sunt statice
- URL-urile sunt descriptive si scurte, sub 115 caractere
- Numarul de link-uri interne nu este in exces – mai putine de 200
Analiza audit SEO: Timpii de incarcare si performanta
- Paginile se incarca sunt 5 secunde
- Imaginile sunt optimizate
- Compresia este activata
- Cache-ul este activat
- Fisierele CSS si JS sunt minificate
- Numarul de cereri HTTP nu este in exces
Accesibilitatea si indexarea in motoarele de cautare
- Numarul de URL-uri indexate in motoarele de cautare (site:search) este aproape egal cu numarul real de pagini din site
- Prima pagina apare in primele rezultate din index cand efectual site:search
- Paginile de conversii sunt marcate ca no-index
- Paginile sau resursele importante nu sunt blocate
- Sitemap-urile XML contin cu acuratete URL-urile valide
- Sitemap-urile contin numai URL-uri care returneaza status codes 200
- Navigarea interna este functionala
- Continutul site-ului este redat uniform in toate browserele
Analiza audit SEO: Google Analytics
Analizam contul de Google Analytics si luam in considerare urmatoarele puncte:
- Site-ul web masoara vizitele cu analytics.js sau prin tag manager (ga.js este o metoda care nu mai este intretinuta)
- Codul de urmarire este in interiorul tagului <head>
- Codul de urmarire este pe fiecare pagina
- Sunt setate moduri de vizualizare diferite, incluzand modul brut si modul de testare
- Setarile de data si timezone sunt corecte
- Moneda in setarile de vizualizare este corecta
- Urmarirea sirurilor de cautare interna este setata corect
- Alte produse Google sunt asociate contului de Analytics: Google Search Console, Ads, AdSense, etc.
- Sunt setate corect filtrele pentru trafic intern (dezvoltatori, agentii), recomandarile de tip spam
- Este bifata optiunea de filtrare a botilor
- Rapoartele demografice sunt activate
- Rapoartele zonelor de interes sunt activate
- Tagurile UTM sunt folosite corect pentru campaniile personalizate
- Scopurile (goals) importante sunt configurate corect
- Evenimentele folositoare sunt configurate corect
Analiza audit SEO: Google Search Console
- Numarul total de pagini indexate corespunde cu realitatea
- Statisticile de crawlere are o activitate normala Googlebot
- Sitemap-urile XML sunt adaugate
- Nu exista resurse blocate
- Numarul de erori de crawl nu sunt in exces
- Nu sunt probleme de securitate
- Rapoartele de cautare arata cuvintele cheie importante si cele branduite
- Tagurile hreflang sunt setate corect
- Nu sunt erori pentru versiunea de mobil
Off-site SEO
- Site-ul web primeste trafic
- Site-ul web primeste link-uri de la site-uri asemanatoare
- Care este numarul de domenii radacinaunice care au un link plasat catre site
- Profilul de backlink-uri este sanatos
Experienta pe dispozitivele mobile
- Web design-ul pentru varianta de mobil se potriveste cu cea desktop
- Tot continutul este responsive si arata bine pe dispozitivele mobile si tablete
- Butoanele nu sunt prea apropiate
- Verificari de viteza incarcare pe dispozitivele mobile
- Nu sunt pop-upuri care sa incetineasca site-ul
Mentiuni in social-media si vizibilitate
- Site-ul web primeste trafic din paginile de social media
- Exista mentiuni ale brandului in social media
- Cautarea “nume brand + social media” reda rezultatele exact
- Informatiile conturilor sunt complete si exacte
- Continutul relevant este postat in mod regular
- Oamenii interactioneaza cu paginile de social media
Ai un site web cu probleme in motoarele de cautare, site-ul tau a pierdut pozitii importante in SERP sau nu stii de ce unele pagini pur si simplu nu se indexeaza? Comanda acum o analiza audit SEO sau contacteaza-ne acum pentru a discuta despre proiectul tau SEO.