Analiza audit SEO. Ce contine un audit SEO? (Checklist)

analiza audit seo

Pentru a sti cum performeaza site-ul nostru web intr-un motor de cautare, avem nevoie sa facem o analiza audit SEO. Fie ca suntem la inceput de proiect si planificam o experienta web de succes sau lucram la o actualizare site web gata lansat, o parte din succesul acestuia depinde si de modul in care se claseaza in SERP.

Ce luam in considerare atunci cand efectuam o analiza audit SEO?

analiza audit seo

Analiza tehnica SEO – On-site

  • Fisierul robots.txt este in folderul radacina al site-ului
  • Fisierul robots.txt nu blocheaza resurse importante
  • Sitemap-ul XML se gaseste in folderul radacina
  • Este implementata criptarea SSL
  • URL-urile sunt SEO-friendly; cuvintele sunt despartite prin liniute, URL-urile sunt mai mici de 115 caractere
  • Nu sunt URL-uri duplicate
  • Redirectarile 301 sunt utilizate corect
  • Numarul de erori 404 nu sunt in exces
  • Paginile de erori redau cod-uri corecte de eroare
  • Nu exista erori pe server de tip 5xx
  • Titlurile au H1
  • Nu exista titluri lipsa sau duplicate
  • Titlurile au intre 30 si 65 de caractere
  • Nu exista meta description lipsa sau duplicate
  • Meta description sunt intre 70 si 155 de caractere
  • Nu exista canibalizarea cuvintelor cheie
  • Imaginile au o marime sub 100kb
  • Imaginile au tag-uri alt
  • URL-urile canonicale sunt folosite corect
  • Link-urile Nofollow nu sunt folosite in exces
  • Footerul este utilizat navigare corecta si informatie utila
  • Nu este un block imens de link-uri in footer

Comanda acum un audit SEO!

analiza audit seo

Prima pagina

  • Contine cel putin un paragraf de text
  • Continutul este unic si mai mare de 200 de caractere
  • Toate elementele sunt functionale

SEO On-page – pagini importante

  • Tag-urile title sunt optimizate: contin cuvinte cheie si sunt unice
  • Meta description personalizate si optimizate pentru click-uri
  • Cuvantul cheie targetat este utilizat in titlu, URL, meta description, numele fisierelor imagine, taguri alt
  • Cuvantul cheie targetat se afla de mai multe ori in continut
  • Continutul este unic
  • URL-urile sunt statice
  • URL-urile sunt descriptive si scurte, sub 115 caractere
  • Numarul de link-uri interne nu este in exces – mai putine de 200

Analiza audit SEO: Timpii de incarcare si performanta

  • Paginile se incarca sunt 5 secunde
  • Imaginile sunt optimizate
  • Compresia este activata
  • Cache-ul este activat
  • Fisierele CSS si JS sunt minificate
  • Numarul de cereri HTTP nu este in exces

Accesibilitatea si indexarea in motoarele de cautare

  • Numarul de URL-uri indexate in motoarele de cautare (site:search) este aproape egal cu numarul real de pagini din site
  • Prima pagina apare in primele rezultate din index cand efectual site:search
  • Paginile de conversii sunt marcate ca no-index
  • Paginile sau resursele importante nu sunt blocate
  • Sitemap-urile XML contin cu acuratete URL-urile valide
  • Sitemap-urile contin numai URL-uri care returneaza status codes 200
  • Navigarea interna este functionala
  • Continutul site-ului este redat uniform in toate browserele

Analiza audit SEO: Google Analytics

Analizam contul de Google Analytics si luam in considerare urmatoarele puncte:

  • Site-ul web masoara vizitele cu analytics.js sau prin tag manager (ga.js este o metoda care nu mai este intretinuta)
  • Codul de urmarire este in interiorul tagului <head>
  • Codul de urmarire este pe fiecare pagina
  • Sunt setate moduri de vizualizare diferite, incluzand modul brut si modul de testare
  • Setarile de data si timezone sunt corecte
  • Moneda in setarile de vizualizare este corecta
  • Urmarirea sirurilor de cautare interna este setata corect
  • Alte produse Google sunt asociate contului de Analytics: Google Search Console, Ads, AdSense, etc.
  • Sunt setate corect filtrele pentru trafic intern (dezvoltatori, agentii), recomandarile de tip spam
  • Este bifata optiunea de filtrare a botilor
  • Rapoartele demografice sunt activate
  • Rapoartele zonelor de interes sunt activate
  • Tagurile UTM sunt folosite corect pentru campaniile personalizate
  • Scopurile (goals) importante sunt configurate corect
  • Evenimentele folositoare sunt configurate corect

Analiza audit SEO: Google Search Console

  • Numarul total de pagini indexate corespunde cu realitatea
  • Statisticile de crawlere are o activitate normala Googlebot
  • Sitemap-urile XML sunt adaugate
  • Nu exista resurse blocate
  • Numarul de erori de crawl nu sunt in exces
  • Nu sunt probleme de securitate
  • Rapoartele de cautare arata cuvintele cheie importante si cele branduite
  • Tagurile hreflang sunt setate corect
  • Nu sunt erori pentru versiunea de mobil

Off-site SEO

  • Site-ul web primeste trafic
  • Site-ul web primeste link-uri de la site-uri asemanatoare
  • Care este numarul de domenii radacinaunice care au un link plasat catre site
  • Profilul de backlink-uri este sanatos

Experienta pe dispozitivele mobile

  • Web design-ul pentru varianta de mobil se potriveste cu cea desktop
  • Tot continutul este responsive si arata bine pe dispozitivele mobile si tablete
  • Butoanele nu sunt prea apropiate
  • Verificari de viteza incarcare pe dispozitivele mobile
  • Nu sunt pop-upuri care sa incetineasca site-ul

 Mentiuni in social-media si vizibilitate

  • Site-ul web primeste trafic din paginile de social media
  • Exista mentiuni ale brandului in social media
  • Cautarea “nume brand + social media” reda rezultatele exact
  • Informatiile conturilor sunt complete si exacte
  • Continutul relevant este postat in mod regular
  • Oamenii interactioneaza cu paginile de social media

Ai un site web cu probleme in motoarele de cautare, site-ul tau a pierdut pozitii importante in SERP sau nu stii de ce unele pagini pur si simplu nu se indexeaza? Comanda acum o analiza audit SEO sau contacteaza-ne acum pentru a discuta despre proiectul tau SEO.

Share:
Need a successful project? Let's start working together!