Cercetarea cuvintelor cheie. Cum sa faci research eficient.

cercetarea cuvintelor cheie

Scopul principal in cercetarea cuvintelor cheie este sa definesti cuvintele cheie SEO care iti vor aduce mai multi vizitatori interesati de ce ai de oferit si au posibilitatea de a face o conversie.

Este foarte important sa gasesti cuvinte cheie care vor atrage audienta targetata si gata sa cumpere produsele sau serviciile tale. Daca esuezi sa faci asta, toata munca SEO va fi ineficienta si nu vei avea rezultatele dorite.

cercetarea cuvintelor cheie

Idei de cuvinte cheie si unelte pentru cercetarea cuvintelor cheie

Sunt multe unelte care te pot ajuta cu cercetarea cuvintelor cheie. Unele sunt detaliate si cam scumpe dar sunt altele mai favorabile, gratuite, foarte folositoare.

Urmatoarele site-uri web si unelte gratuite te vor ajuta sa faci o excelenta cercetare de cuvinte cheie:

  • Motoarele de cautare. Introdu cuvintele cheie in motoare de cautare diferite si acorda atentie la termenii sugerati si termenii invecinati cu cei introdusi de tine. Termenii invecinati vor fi afisati in partea de jos a rezultatelor.
  • Forumuri relevante. Cauta titluri relevante populare ale topicurilor si categoriilor
  • Wikipedia. Cauta in indexul Wikipedia
  • Quora. Foloseste sugestiile din campul de cautare/adauga intrebare pentru a verifica intrebarile puse frecvent.
  • Soovle.com si UberSuggest.io. Unelte gratuite de sugerare a cuvintelor cheie
  • Uneltele Google:
    • Search Console. Arunca o privire peste raportul cuvintelor cheie
    • Trends. Unealta excelenta de a verifica volumul de cautare si interesul in timp al utilizatorilor
    • Keyword Planner
  • Uneltele de cercetare pentru cuvinte cheie de la Bing
  • Microsoft Bing Ads Intelligence

Scopul utilizarii acestor unelte este de a gasi idei de cuvinte cheie si de a defini volumul de cautare.

Evaluarea si filtrarea in cercetarea cuvintelor cheie

Acum ca ai o lista de idei de cuvinte cheie si o proiectie a mediei cautarilor lunare pentru fiecare, trebuie sa faci urmatorul pas si sa evaluezi toate cuvintele cheie pe care le-ai luat in considerare.

Relevanta cuvintelor cheie si oportunitatile de monetizare

Cea mai mare greseala in cercetarea cuvintelor cheie este sa alegi cuvintele in baza unui volum mare de cautare. Mai mare nu inseamna intotdeauna mai bun. Cand vorbim de cercetarea cuvintelor cheie, volum de cautare mai mare inseamna mai multe oportunitati de monetizare numai daca sunt inclusi acesti doi factori importanti:

  • Cuvintele cheie sunt foarte relvante pentru continutul site-ului web

Continutul site-ului web ofera vizitatorilor exact ceea ce cauta. Altfel, vor vizita site-ul tau web numai pentru a apasa butonul “Back”.

  • Traficul adus de cuvintele cheie alese are o intentie comerciala

Cautarile cu intentie informationala, de obicei sunt cele formate dintr-un singur cuvant, sunt foarte generaliste si convertesc foarte rar. Chiar daca aduci un trafic masiv in fiecare luna, tot nu vei face bani. Lozul castigator reprezinta o combinatie de cuvinte cheie relevante care au intentie comerciala si un volum de cautare decent.

Dificultatea cuvintelor cheie

Cand vorbim despre dificultatea cuvintelor cheie inseamna ca ne gandim la un balans intre:

  • volum – numarul mediu lunar de cautari pentru un cuvant cheie
  • competitie – cine se afla in primele 10 pozitii in SERP

Daca ai parte de o competitie puternica, s-ar putea sa ai nevoie de mult timp si un efort mare pentru a te pozitiona bine pentru un cuvant cheie ales. Uneori, acest lucru nu va fi posibil. Pe de alta parte, daca volumul de cautare este mic, nu are sens sa aloci timp si resurse pentru a optimiza acel cuvant cheie, chiar daca ai parte de o competitie mica.

Cea mai buna strategie este sa pui focus pe cuvinte cheie cu un volum de cautare relativ mare si competitie pe care o poti devansa.

Valoarea cuvintelor cheie

Intr-un final, cea mai importanta intrebare pe care ti-o poti pune este “Care e valoarea cuvantului cheie ales?”

Pentru a raspunde la acea intrebare, trebuie sa iei in considerare urmatoarele masuratori:

  • numarul exact de vizitatori lunari adusi de acele cuvinte cheie
  • rata de conversie – cati vizitatori au convertit
  • profitul total adus de cuvantul cheie

Cand ai aceste date, poti calcula valoarea cuvantului cheie printr-o formula simpla:

profit total / vizitatori lunari = valoarea cuvantului cheie

Acum ca stii valoarea exacta a cuvintelor cheie, poti defini lista finala si poti planifica mai departe optimizarea SEO on-site si off-site, precum si alte activitati de marketing online.

 

Share:
Need a successful project? Let's start working together!