Odata cu evolutia tehnologiei moderne, din ce in ce mai multe afaceri se alatura schimbarii de mentalitate. Concepte precum venituri din publicitate Google Ads, trafic website, rata de conversie si conversii in Google Analytics au devenit piloni importanti in gandirea antreprenoriala.
Google, cu inovatiile sale, ne ofera o oportunitate uimitoare prin utilizarea gratuita a Google Analytics. Astfel, putem aduna cele mai importante informatii si evalua eficacitatea site-ului web. Urmarirea conversiilor si comportamentul utilizatorilor, aspecte importante pentru o afacere se poate face cu raportare in timp real. Haideti sa aflam care sunt tipurile de conversii si cum sa le setam corect.
Ce sunt conversiile?
Termenul de conversie in acest context se refera la o actiune a unui vizitator pe un site web determinata in mod direct de vizita acestuia.
De exemplu, vizitatorul poate:
- Sa completeze un chestionar
- Sa descarce o aplicatie
- Sa finalizeze o comanda de produse sau servicii
- Sa apese un buton (CTA) pentru a cere o consultanta gratuita
- Orice alta forma de angajare pertinenta intr-o actiune
Este evident ca urmarirea conversiilor este o modalitate buna de a masura succesul afacerii tale si sa iei decizii echilibrate de merge mai departe.
Cum sa setezi conversii in Google Analytics
Iata un ghid pas cu pas despre cum poti seta conversiile in contul tau de Google Analytics.
Alege ce vrei sa urmaresti
In functie de natura afacerii tale, trebuie sa identifici un scop specific. Scopurile sunt unice pentru tine si sunt bazate pe informatiile pe care vrei sa le afli:
- Vizitatorii descarca aplicatia ta?
- Cati vizitatori se aboneaza la newsletter?
- Ce procent din utilizatori au finalizat o comanda?
- Ce surse de trafic au dus la realizarea achizitiilor?
- Ce butoane CTA au fost apasate?
Recomandari inainte de a implementa conversii in Google Analytics
- Pentru a activa urmarirea conversiilor si scopurile (Goals si Conversion Tracking), ai nevoie de acces de Admin in contul tau Google Analytics
- Recomandam setarea scopurilor pe o proprietate de test pentru a confirma ca totul functioneaza corect si dupa aceea implementarea pe proprietatea “All Website Data”
Pasii pentru crearea unui scop (goal) in Google Analytics:
- Mergi in bara de navigare si fa click pe “Admin”
- Mergi la “View” si fa click pe “Goals”
- Selecteaza “+New Goal”
- Vei putea folosi formularul pentru a crea un nou scop
1. Instalarea scopurilor (goals)
Poti alege tipul scopului din sablonul care include cele mai populare scopuri:
- Scopuri bazate pe venit – revenue (place an order)
- Scopuri bazate pe achizitie – acquisition (crearea conturilor)
- Scopuri bazate pe completarea unui formular – inquiry (cerere oferta, formular de contact)
- Scopuri smart
Daca nu ai gasit nimic potrivit pentru nevoile tale, ai optiunea de a crea un scop personalizat.
- Alege optiunea “Custom” si apasa butonul “Continue”
Dupa instalarea initiala, ai posibilitatea de a alege tipul scopului si a stabilit conditiile in care se desfasoara evenimentul. O conversie va fi contorizata numai daca toate conditiile pe care le setezi sunt adevarate atunci cand evenimentul este declansat.
2. Conversii in Google Analytics: Construieste URL-ul de urmarire
Pentru a masura separat eficacitatea fiecarei campanii de marketing, poti seta un URL personalizat. In acest caz, iti recomandam sa folosesti Google URL Builder.
- Click pe butonul Submit si ti se va da adresa unica URL de urmarire a campaniei.
- Copiaza aceasta adresa si foloseste-o in articolele tale din blog, bannere de reclame, campanii de email sau oriunde doresti, pentru a urmari vizitele pentru acel URL unic.
3. Creaza si genereaza rapoarte
Dupa ce ai creat scopurile si ai adaugat URL-urile din pasii de conversie, este timpul sa generezi rapoartele.
Aceste rapoarte te vor ajuta sa iei decizii strategice oferind datele care conteaza in indepliniriea obiectivelor.
Pasii necesari pentru generarea rapoartelor personalizate:
- Mergi la bara de navigare si apasa pe “Customization”
- Selecteaza “Add New Custom Report”
- Introdu un titlu relevant
- Selecteaza “+add metric”
- Alege coloanele metricilor pe care ii doresti in raport
Trebuie sa cauti scopurile specifice create si sa selectezi metricii corecti.
De exemplu, vrei sa stii care este rata de conversie pentru comenzile din platforma. Nu trebuie decat sa ajustezi raportul pentru a afisa acest tip de conversie.
- Alege optiunea “add dimension”
Personalizeaza coloanele raportului tau. Poti personaliza datele generate in randuri relevante.
- Apasa “Save” si un raport personalizat va fi generat.
Iti va arata ce ai nevoie sa stii si iti va permite sa masori corect performanta conversiei.
Conversii in Google Analytics. De ce este important pentru afacerea ta sa masori conversiile?
Analiza conversiilor este la fel de importanta precum colectarea datelor din sondajele facute pe utilizatori. Afacerile trebuie sa inteleaga si sa se adapteze platformelor digitale pentru a beneficia de avantajele oricarei oportunitati aparute.
Fiecare persoana care:
- vizualizeaza reclamele tale
- iti viziteaza site-ul
- descarca aplicatia ta
- sau chiar apeleaza unul din numerele de telefon afisate
… reprezinta un potential client.
Acel client va vorbi cu alti clienti si, inainte ca tu sa iti dai seama (daca iti joci cartile corect) vei avea parte de un business in stil cascada.
Este important sa folosesti aceste unelte simple pentru a-ti revendica locul intr-o piata competitiva. Fiecare afacere se zbate pentru profituri mai mari si pentru longevitatea pe piata. Foloseste unelte precum Google Analytics in avantajul tau pentru a-ti consolida pozitia. Creste-ti traficul analizand datele pe care le ai la dispozitie si integreaza SEO si PPC pentru o performanta crescuta.